Het Drieluik-O de 2e  - - - - > Webboek-O


                     I¨V. Bijlagen






A
1. Adaptivisme

B
1. ---

C
1. Cijfergedicht

D
1. Duurzame Ontwikkeling

E
1. ---

F
1. ---

G
1. ---

H
1. ---

I
1. I en V

J
1. ---

K
1. ---

L
1. ---

M
1. ---

N
1. ---

O
1. ---

P
1. ---

Q
1. ---

R
1. Recursie benadert Guldensnede

S
1. ---

T
1. Taal

U
1. ---

V
1. Vrijheid

W
1. ---

X
1. ---

Y
1. ---

Z
1. ---


                                                                                                                                                             logo DeSider-O

_______

Laatst gewijzigd: 08 maart 2015
                                                                          Kopierecht



Level A conformance icon, 
          W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0                          Creative Commons License


Z.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


Y.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


X.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


W.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


V.


1. Vrijheid

.....

Zie de bijlage: Vrijheid (nog in bewerking) 


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


U.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


T.


1. Taal

.....

Zie de bijlage: Taal (nog in bewerking) 


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


S.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


R.


1.Recursie benadert Guldensnede

De totstandkoming van het 'Cijfergedicht' (zie Bijlage: C. - Cijfergedicht) vestigde i<v>s aandacht op de Getaltheorie. Welke principes achter Complexitiet kunnen op grond van die kennis gedestileerd worden?
I<v ontdekte onder andere dat 'Recursie' tot de Guldensnede als verhouding tussen opeenvolgende getallen verderop in zulke reeksen leidde, dus niet alleen als een eigenschap van de Fibonacci-reeks moet worden beschouwd. Ligt het principe van Recursie mede aan de basis van Complexiteit?
Het leidde tot een onderzoek naar getal-reeksen en de vaststelling dat onder andere DeSider-O-Reeksen niet voorkomen in de 'On-Line Encyclopedia of Integer Sequences (OEIS)'- ( zie I¨V Links / O. :1. OEIS: -¦- ).

Zie de bijlagen met de titel "Recursie benadert Guldensnede", bestand:
DeSider-O Elementen 
DeSider-O Getallen en Reeksen 
Verhouding volgende tot voorgaande getal, Fibonacci reeks 
Verhouding volgende tot voorgaande getal, DeSider-O reeks: d14 
Verhouding volgende tot voorgaande getal, DeSider-O reeks: d47 
Verhouding volgende tot voorgaande getal, OEIS nummer: A022096 
Verhouding volgende tot voorgaande getal, OEIS nummer: A022400 


    ¦
Terug naar:

- I¨I.1. Adaptivisme / I¨I.h. Praktijk.:- Zie het nog geopende tabblad.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


Q.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


P.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


O.


1. Onbalans

Een aanwijzing voor het bestaan van onbalans kan bijvoorbeeld misschien ook gevonden worden in andere gedragingen van mensen. Waarom kost het bijvoorbeeld voor mensen zo veel moeite en energie om zich op Inhoud te richten? Vorm wordt meestal op de voorgrond geplaatst. Men lijkt vaak banger te worden beoordeeld op het uiterlijk (Vorm) dan op 'verinnerlijkte' beschaving (Inhoud). En omdat het uiterlijk kennelijk als belangrijker wordt ervaren, wordt dat gebruikt om zichzelf aanzien en dus meer betekenis te geven. Status, een toestand die de verhouding tussen vormen aangeeft, wordt in de samenleving belangrijk gevonden. Door vormen te zoeken die een status uitdragen die eigenljk niet strookt met de realiteit, wordt een schijn opgehouden van het hebben van meer inhoud. Zo zijn er talloze voorbeelden die misschien een aanwijzing zijn te noemen. Proberen te zijn zoals een idool is ook misschien een voorbeeld. Het is waarschijnlijk een naar buiten (naar Vorm)gekeerd zijn in denken, er wordt dan niet naar binnen (naar Inhoud)gekeken waardoor volgens mij zelfbewustzijn kan groeien en de eigenwaarde kan worden ervaren. Zich conformeren aan een bepaalde uitings- en/of gedragsvorm is misschien ook een voorbeeld. Het heeft vaak te maken met een conformeren aan machtsverhoudingen(ook Vorm). Bang zijn alleen te komen staan door afwijzing van de groep. Mee doen met de mode heeft die functie ook. Enzovoort.
    ¦
Terug naar:
- I¨V. Noten/ ...: - Zie het nog geopende tabblad.
- I¨V. Noten/ ...: - Zie het nog geopende tabblad..


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


N.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


M.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


L.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


K.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


J.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


I.


1. I en V

Het 'werkzaam' zijn van I, als basis-factor van wat door m>i<v verondersteld wordt natuur te zijn, komt, denkt i<v, bijvoorbeeld tot uitdrukking in alle vormen van 'communicatie' tussen mensen, onder andere in taal. De mens kent bijvoorbeeld het begrip 'betekenis', een begrip dat zijn waarde ontleent aan de 'context' van iets. Dat waarnaar een vorm verwijst in de communicatie, met een in een verbinding staan met en tot alles.
Als in de communicatie, wat in i<v>s opvatting dus ook een vorm is, tussen mensen een woord op zichzelf zou kunnen staan, boven zijn betekenis 'uitstijgend', lijkt m>i<v communicatie uitgesloten.
Als welke vorm dan ook op zichzelf zou kunnen staan, los van welke betekenis dan ook, komt het volgens m>i<v onherroepelijk los te staan van de realiteit.
Zulke vormen is i<v nog niet tegengekomen in de realiteit waarin i<v leeft.
Elke vorm heeft een zekere betekenis, heeft een zekere 'inhoud' die communiceert met de 'inhoud van alles'. Het is het basisuitgangspunt voor welke vorm van onderzoek dan ook.
Vormen lijken net 'communicerende vaten'. Hoe meer vormen i<v kan waarnemen, zoals processen die werkzaam zijn, en hun onderlinge verband kan overzien, hoe meer inhoud i<v denkt te kunnen ervaren van de inhoud van alles wat i<v misschien zou kunnen waarnemen .
De inhoud van m>i<v als vorm communiceert met de inhoud van andere vormen. Het is dan net alsof i<v beter kan waarnemen waardoor die processen worden 'gestuurd'. Zou i<v in staat zijn álle vormen te overzien, dan zou i<v waarschijnlijk de totale inhoud van alles kunnen overzien.
Dat lijkt onmogelijk omdat i<v als vorm in principe in de ruimtetijd gescheiden is van andere vormen. Maar als inhoud!?
Onder het hoofdstuk V.1. Het nu, komt i<v hier verder op terug (communicerende vaten psychologiestudie).

Zie de bijlage: I en V (nog in bewerking)


    ¦
Terug naar:
- I¨V. Noten / ht- 1. I en V: - Zie het nog geopende tabblad.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


H.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


G.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


F.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


E.


.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


D.


1. Duurzame Ontwikkeling

Met verwijzing naar de Wereldcommissie voor milieu en ontwikkeling (de "Commissie-Brundtland") in 1987, die Duurzame Ontwikkeling(D.O.) voor het eerst als een mondiale beleids-strategie introduceerde, zie de webpagina I¨V. Links, paragraaf:
U
        1. U.N.
 ,

wordt bij D.O.-beleid gestreeft naar een zodanige afweging van ecologische, economische en sociologische belangen, dat daardoor die afzonderlijke belangen niet worden ondermijnd en zomogelijk beter worden gediend.
In een poging op een zo simpel mogelijke manier te beschrijven waarom ik vermoed dat D.O. slechts een leer- en bewustwordingsproces kan zijn, heb ik in de volgende bijlage het begrip getoetst aan huidige wetenschappelijke inzichten.

Zie de bijlage: Is Duurzame Ontwikkeling een utopie? [ nog in bewerking ] 


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


C.


1. Cijfergedicht

Cijfers hebben betekenis als ze onderscheidend, verhoudend, vertegenwoordigend en ordenend zijn. Gepositioneerd in een structuur geven daarbij opgeroepen gedachten intentionaliteit. Voor letters geldt het zelfde en met eenzelfde structuur ontstaan zo mogelijk verbindingen van intentionaliteit. Het bracht m>i<v de gedachte van een 'cijfer-gedicht'. Zoekend naar uitdrukkingen of vorm om eenzelfde betekenis van structuur te achterhalen, zoals in dit geval de cyclus van vier aspecten aan het eind van vier opgesplitste paden van deze website, kwam bij m>i<v de ingeving voor een bepaald cijfergedicht met vier kwadranten.

Zie de bijlage:
Ontstaan Cijfergedicht 
Cijfergedicht 45 
Cijfergedicht 81 


    ¦
Terug naar:

- I¨I.1. Adaptivisme / I¨I.h. Praktijk.: - Zie het nog geopende tabblad.


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


B.



_______

Naar Bijlagen -¦-


_______


A.


1. Adaptivisme

Als een aanzet tot een nieuwe kunstrichting en ter verduidelijking van het motief achter adaptivistische en adaptionistische kunst is een informatiefolder geschreven die bij al mijn kunstuitingen wordt aangeboden. Zo ook bij deze website.

Zie de bijlage: Adaptivisme 


_______

Naar Bijlagen -¦-


_______